در بازی های نیکز، این تیم خیابان هفتم است. متس دارای گشت پارتی پپسی است. نت ها تیم بی جان تیم هایپ را دارند. اما هر تیمی در ورزش با هر ظاهری از بخش بازاریابی، نسخه مخصوص به خود را از Fan Patrol یا Fun Police دارد. این گروه غیرطبیعی سرحال نشان دهنده تلاقی بین یک تیم تشویق کننده و "محرکان" در یک مهمانی میتزوه است. رفتار و انرژی بالای آنها اغلب کاملاً در تضاد با سبک بازی است، آنها سعی می کنند با طلسم کردن با طلسم و رقصیدن با بچه ها در جامبوترون و میزبانی مسابقه هواداران در زمان استراحت در بازی، به جمعیت انرژی بدهند. تیشرت گیم اما نقطه برجسته تغییر آنها زمانی رخ می دهد که تی شرت هایی را به میان جمعیت عرضه می کنند.
این تبدیل به یک مراسم ورزشی-ورزشی شده است به همان اندازه مقدس که کشش هفتمین دوره یا خواندن سرود ملی. پس از انجام حرکات اجباری دست I-can't-heeeeear-you، پلیس پین استرایپ و همزادانش شروع به منجنیق کردن پیراهن های تا شده در جهت کلی طرفداران می کنند. اغلب جوخه ها مجهز به توپ های بادی هستند. برخی دیگر به مدرسه قدیمی می روند و از تیرکمان های ساخته شده از لوله های جراحی استفاده می کنند. Phillie Phanatic، که هرگز نمیتوان از آن غافل شد، با استفاده از یک تفنگ پنوماتیک چهار فوتی، هات داگهای رایگان را شلیک میکند.
با اطمینان، جمعیت وحشی می شود. هواداران در تلاش برای گرفتن جایزه بر روی خود می افتند. به معنای واقعی کلمه، همانطور که دیوید بابوسیاک از سنت جان، هند، می تواند تأیید کند. در سال 2007، بابوسیاک در یک بازی White Sox در U.S. Cellular Field در شیکاگو شرکت کرد. بین اینینگ ها، تیم شورولت پراید یک پیراهن را به قسمتی که بابوسیاک نشسته بود شلیک کرد. او حرکت خود را برای پیراهن انجام داد. به همین ترتیب، همتایان طرفداران او را غوغا کردند. بابوسیاک بعداً ادعا کرد که در اسکرام، او را به زمین هل دادند و از ناحیه کمر آسیب دید. او یک شکایت مدنی علیه U.S Cellular Field و تیم پراید تنظیم کرد و خواستار غرامت بیش از 75000 دلار شد. او ادعا کرد که متهمان به این دلیل مسئول بودند که "درگیر یک فعالیت غیرعادی خطرناک بودند، یعنی شلیک تی شرت های رایگان به عنوان پرتابه به سمت جمعیت بدون نظارت تماشاگران، که برخی از آنها ممکن است هوشیار نبودند." (سوابق دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ایندیانای شمالی نشان می دهد که "دعاهای بین طرفین به طور دوستانه حل و فصل شده است.")
تبلیغات
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
از دیدگاه تیم ها، درک پدیده تی شرت- توپ آسان است. این یک راه ارزان و آسان برای راضی نگه داشتن طرفداران است، به خصوص در میانه فصلی دلگیر. به آنها چیزی بدهید که مشتاقانه منتظر آن باشند، حتی در طول یک انفجار دیگر یا اجرای بدون الهام، و آنها ممکن است مدت بیشتری در آنجا بمانند و پول بیشتری را برای امتیازات خرج کنند - نه به ذکر است که برای بازی های بیشتر بازگردند، شاید برخلاف قضاوت بهتر آنها.
اما از منظر هواداران، این پدیده گیج میکند: چرا تماشاگران در سراسر جهان برای دریافت جایزهای کمهزینه دست به چنین اقداماتی میزنند و حتی در معرض خطر فلج شدن قرار میگیرند؟ این پیراهن ها، به هر حال، خاص و با کیفیت نیستند. آنها اندازه دلخواه دارند و اغلب با لوگوی اسپانسر تیم مزین شده اند. (یک پیراهن نیکز مسلماً جالب است؛ خیلی کمتر وقتی روی آن نوشته شده است «مدلهای ورزشی» در پشت.) پس مشکل اصلی چیست؟
تصویر
طرفدارانی که قبل از بازی لس آنجلس آنجلس در سال 2014 به دنبال یک تی شرت رایگان هستند. جذابیت چیست؟ کمبود، برای یک چیز. اما دلیل واقعی: هزینه.
طرفدارانی که قبل از بازی لس آنجلس آنجلس در سال 2014 به دنبال یک تی شرت رایگان هستند. جذابیت چیست؟ کمبود، برای یک چیز. اما دلیل واقعی: هزینه. اعتبار... Jae C. Hong/Associated Press
کمیاب بودن این محصول جذابیت خاصی را به آن اضافه میکند: همه پیراهن نمیگیرند، بنابراین کسانی که پیراهن دارند احساس خاص بودن میکنند. به همین دلیل است که یک تبلیغ فروش به عنوان یک پیشنهاد برای مدت محدود صورتحساب می
سرخ شدن اول این معنی ندارد. تفاوت قیمت یکسان بود - هنوز 25 سنت بیشتر برای Lindt. چرا تقاضا به شدت تغییر می کند؟ همانطور که آریلی بعداً بیان کرد، قدرتی که صفر «بر انتخاب مردم در شکلات اعمال میکند، به خوبی نشاندهنده جذب غیرمنطقی چیزهای رایگان است».
برای خبرنامه ورزشی ثبت نام کنید بلندپروازانه ترین پروژه ها، داستان ها و تحلیل های ما را هر هفته در صندوق پستی خود تحویل بگیرید. آن را به صندوق ورودی خود ارسال کنید.
نه این که فقط شکلات رایگان است که باعث می شود ما سوال برانگیز عمل کنیم. آریلی به سرعت خود را در میان کسانی قرار می دهد که توسط قدرت "آزاد" فریفته شده اند. چندین سال پیش، او برای یک مینی ون کاربردی در بازار بود. در عوض او یک آئودی شیک را به خانه رساند. چرا؟ یک دلیل بزرگ این بود که آئودی با وعده تعویض روغن رایگان به مدت سه سال عرضه شد. آریلی توضیح میدهد: «در واقع، این خدمات تنها حدود 200 دلار ارزش داشتند، اما وعده هر چیزی «رایگان» بسیار جذاب بود. آنها می توانستند 2000 دلار تخفیف برای مینی ون به من بدهند، و من هنوز هم ماشین اشتباهی می خریدم، زیرا پیشنهاد تعویض روغن رایگان در اوج گرما وسوسه انگیز بود.
کدام یک از ما نمی تواند ارتباط برقرار کند؟ ما علاقه ای به شرکت در نظرسنجی تلفنی شما نداریم، اما به ما قول کارت رایگان فیلم می دهیم و نیم ساعت در خط می مانیم و به سوالات خسته کننده درباره چند بار در هفته از پودر صابون پاسخ می دهیم. ما کارتهای اعتباری «رایگان» با نرخهای بهره گزاف را نسبت به کارتهایی با کارمزد سالانه متوسط اما بهره بسیار پایینتر انتخاب میکنیم، حتی اگر میدانیم که هر ماه مبلغی را در اختیار داریم. و چند نفر از ما بدون هیچ علاقه ای به خرید مثلاً چیپس کلم پیچ هالاپینو به Trader Joe's یا Costco می رویم اما با خوشحالی در صف ایستاده ایم و وقتی می توانیم رایگان آنها را امتحان کنیم، لقمه ای می خوریم؟ (تحلیل تجربی تبلیغات نمونه گیری در فروشگاه نشان می دهد که آنها کار می کنند: خریداران پس از دریافت نمونه رایگان، پول بیشتری را در یک فروشگاه خرج می کنند، گویی که خود را موظف می دانند که لطف خود را جبران کنند. همانطور که آریلی خاطرنشان کرده است: game"عمل متقابل بسیار بسیار قوی است. غریزه. اگر کسی کاری برای شما انجام دهد، واقعاً احساس میکنید که به طرز شگفتانگیزی تعهدی قوی دارید که کاری را برای او انجام دهید.)
ما حتی به دلیل جذابیت "رایگان" تصمیمات بد طولانی مدت خواهیم گرفت. آریلی در مورد یک سینمای هلندی می نویسد که همراه با اکران «دختری با خالکوبی اژدها» به حامیانش این فرصت را می داد که اگر لوگوی تئاتر را خالکوبی کنند، برای یک سال تمام فیلم های رایگان را تماشا کنند: موجودی سگ مانند. پرواز زیر قرقره فیلم بیش از دوازده تماشاگر سینما مشتاق آن بودند.
غیرمنطقی مانند این می تواند تسریع شود زمانی که مصرف کنندگان قبلاً مبلغ گزافی را برای چیزی پرداخت کرده باشند. خرج کردن صدها دلار روی صندلیهای زمین برای تماشای یک تیم بسکتبال افتضاح (بدون ذکر 50 دلار برای پارکینگ و 12 دلار برای هر آبجو) باعث میشود در ازای آن چیزی دریافت کنیم. مایک نورتون، همکار آریلی و یکی از نویسندگان کتاب «پول شاد»، کتابی درباره علم خرج کردن، توضیح میدهد: «مصرفکنندگان صاحب حق اغلب بر این باورند که باید به همه هوسهایشان توجه کرد. او به ما گفت: «هواداران ورزش در این وضعیت ذهنی احتمالاً بیشتر از تجربه جذابیت هدایا انجام می دهند. "آنها می توانند کم و بیش آنها را مطالبه کنند، انگار 500 دلاری که برای یک بلیت پرداخت کردند، به آنها حق خدادادی برای یکی از آن تی شرت های پرنده می دهد."
انتخاب سر دبیر
چگونه از شر گاوصندوق دختر نوجوانمان خلاص شویم؟
چه خبر از بازار دیوانه مسکن؟
دوربین دونا فراتو یک سلاح برای زنان است
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
تبلیغات
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
طرفداران تنها کسانی نیستند که تحت تأثیر قدرت چیزهای رایگان قرار می گیرند. سالها، پخشکنندگان رادیویی تیمها تلاش میکردند تا بازیکنان و مربیان را برای حضور در برنامههای پس از بازی تشویق کنند. سپس آنها هوشمند شدند و شروع به ارائه ساعت های رایگان یا گواهی هدیه استیک خانه به مهمانان در ازای وقت خود کردند. منطقاً این نباید بر رفتار بازیکنان تأثیر می گذاشت. در بیشتر موارد، اینها ورزشکاران مولتی میلیونر هستند که اغلب در هر ساعت هزاران دلار درآمد دارند. با این حال، آهنگ آژیر یک کوپن رایگان تایمکس یا مورتون آنقدر اغواکننده بود که نمیتوان در برابر آن مقاومت کرد.
یا داستانی را در نظر بگیرید که توسط یک ستاره سابق تنیس در زندگی نامه خود بازگو شده است. در اوج محبوبیت او، تورنمنت ها هزینه های ظاهری زیادی را به او ارائه می دادند تا صرفاً ظاهر شود. علیرغم تردیدهای اولیه، او متعهد به شرکت در یکی از این مسابقات در ژاپن شد. او می نویسد: «از خانه خیلی دور بود، و من از سختی سفر خسته شده بودم. آنها مدام به من پول بیشتری برای هزینه ظاهری پیشنهاد می کردند - بیش از 100000 دلار - اما من جواب منفی دادم. در نهایت، آنها پیشنهاد دادند که تمام خانواده ام را بر فراز آن پرواز کنم (به صورت رایگان). این کار را کرد. ما رفتیم و من به راحتی پیروز شدم.»
نویسنده دیوید فاستر والاس در بررسی خود از این کتاب، تحت تأثیر این حکایت و «احساس مالی عجیب» بازیکن قرار گرفت. والاس نوشت: "او برای 100000 دلار به بالا نمی آید، اما اگر چند هزار به بلیط هواپیما اضافه کنند، می آید؟" اما این انگیزه قدرتمند «آزاد» است. اگر او (یا، به احتمال زیاد، نماینده اش) با دستمزدی از مثلاً 100 هزار دلار به 105 هزار دلار مذاکره می کرد، نظر او تغییر نمی کرد. اما، به طور تصادفی یا طراحی، زمانی که مروج مسابقات دا
با چشمانداز چیزی «رایگان»، کار را انجام داد.
یک مثال دیگر: در اوایل دهه 2000، پورتلند تریل بلیزرز خدمه ای از کارگران را برای شستن و واکس زدن وسایل نقلیه بازیکنان در طول تمرین استخدام کرد. از نظر منطقی، این احمقانه بود: این ورزشکاران میلیونر به طور منحصر به فردی برای پرداخت هزینههای لاک زدن و صیقل دادن خود مناسب بودند. روزنامه نگاران بدبین این را به عنوان نمونه دیگری از متنعم شدن و نازپروردن ورزشکاران مطرح کردند. اما شاید یکی از اعضای زیرک برنج پورتلند متوجه شد که ارزش آن از هزینه بیشتر خواهد بود – که در ازای خدمات رایگان، ورزشکاران ممکن است کارهایی را انجام دهند که معمولاً انجام نمیدهند. مانند دفاع بازی. یا برای توپ های شل فشار بیاورید. یا به قوانین جزایی ایالات متحده احترام بگذارید (به هر حال این اوج دوران زندان بلیزرز بود). N.B.A بود. نسخه Google به کارمندان خود در «پردیس» غذای لذیذ و خشکشویی رایگان ارائه میکند، همه اینها در تلاش برای تقویت روحیه و عملکرد کارگران است.
همه اینها این است که بگوییم: وقتی چیزی را بیهوده به دست می آوریم، احساس می کنیم که یکی را روی دنیا می گذاریم. با این تفاوت که اغلب برعکس است.
شود یا یک مجموعه «نسخه ویژه» نامیده میشود و شماره سریال خودش را دارد. اینکه طرفدار "خوش شانس" باید یک پرتابه پلی استر در حال پرواز را بگیرد، همچنین یک محفظه خاص به آن اضافه می کند که اگر پیراهن را به سادگی در گردان ها می دادند، وجود نداشت.
اما به نظر می رسد جذابیت واقعی این است: پیراهن ها رایگان هستند.
شما بدون شک عبارت "اگر رایگان است، برای من است" شنیده اید. این فقط یک خط دور ریختنی نیست. رایگان برای انسان ها یک فریب است، وسوسه ای به قدری قوی که گاهی باعث می شود ما رفتاری مضحک داشته باشیم - یا حداقل در مواردی که با عقل سلیم و بهترین منافع ما مغایرت دارد.
تبلیغات
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
یک سری از مطالعات معروف - تکرار شده، اصلاح شده و به همان اندازه مورد نقد قرار گرفته است - "آزمایش های بوسه هرشی" نامیده شده است. دن آریلی، استاد دانشکده تجارت دوک فوکوا و یک اقتصاددان رفتاری زیرک، به آزمودنیها دو شکلات را انتخاب کرد. آنها میتوانند ترافل ممتاز Lindt (که معمولاً هر عدد حدود 50 سنت قیمت دارند) با قیمت 26 سنت بخرند، یا میتوانند بوسه محبوب اما پیش پا افتاده Hershey’s Kiss را با یک پنی بخرند. در نتیجه این مطالعه، شرکت کنندگان به طور مساوی بین دو شکلات تقسیم شدند. به اندازه کافی منصفانه
سپس آریلی قیمت هر شکلات را یک سنت کاهش داد. لینت اکنون 25 سنت بود. بوسه هرشی رایگان بود. چی شد؟ سلیقه ها به طرز چشمگیری تغییر کرد. 90 درصد از پاسخ دهندگان هرشی را انتخاب کردند. آ
- ۰۱/۰۴/۱۸