مواد خام سابلیمیشن

آرزو بر جوانان عیب نیست

مواد خام سابلیمیشن

آرزو بر جوانان عیب نیست

  • ۰
  • ۰

امروز با نگاهی به آن‌ها، فکر نمی‌کنید تی‌شرت‌های پرینت‌شده دارای تاریخچه‌ای هستند که دارند. با ردیابی چندین قرن پیش، این روش با چاپ سیلک در آسیا شروع به توسعه کرد و قبل از اینکه در دهه 1960 برای تولید در بازار انبوه اقتباس شود، به شکل هنری خط نگاری در صحنه شلوغ نیویورک در دهه 30 تبدیل شد.

به سرعت به امروز بروید، و به احتمال زیاد هر تی شرتی که می بینید چاپ روی صفحه نمایش یا دیجیتال چاپ می شود. چاپ عکس روی تیشرت کلیک کنید چاپ روی لباس اگر از تفاوت بین آنها خیلی مطمئن نیستید، توضیح دهنده ما را برای بررسی سریع بررسی کنید، اما به طور خلاصه، چاپ روی صفحه به دلیل کیفیت چاپ پر جنب و جوش و توانایی در گرفتن طرح های گرافیکی مورد علاقه ما است. برای کمک به سرعت بخشیدن به شما، تاریخچه مختصری از نحوه پیدایش پیراهن‌های چاپ صفحه گردآوری کرده‌ایم.

از جایی که همه چیز شروع شد
در مورد زمان دقیق شروع این عمل اختلاف نظر وجود دارد، اما اولین تجسم‌های چاپ روی صفحه را می‌توان به چین بین سال‌های 221 پس از میلاد و سلسله سونگ که بین سال‌های 960 تا 1279 پس از میلاد روی داد، بازمی‌گردد. این روش اولیه شامل قرار دادن ابریشم بین شابلون های ساخته شده از کاغذ سخت و ضد آب بود. سپس شابلون ها به هم چسبانده شدند و رنگ می توانست از میان ابریشم در معرض دید جریان یابد و طرحی چاپ شده ایجاد کند.

در زمان آغاز قرون وسطی، چاپ روی صفحه ابریشم یک هنر مرسوم بود و در سراسر چین، ژاپن و بیشتر آسیا، با تغییرات فنی متفاوت، به کار گرفته شده بود. اگرچه این تکنیک محبوبیت جهانی پیدا نکرد، تا زمانی که مش ابریشم برای تجارت در قرن 19 در دسترس قرار گرفت. در اوایل دهه 1900، این روند در سراسر اروپا گسترش یافته بود.


علائم اولیه چاپ روی صفحه
اوایل دهه 1900
در انگلستان، ساموئل سایمون اولین کسی بود که در سال 1907 چاپ استنسیل روی صفحه ابریشم را ثبت کرد. بسیاری دیگر در همان زمان در حال ثبت اختراع برای نمونه های اولیه ماشین های چاپ امروزی بودند. در ابتدا از چاپ صفحه بیشتر برای چاپ کاغذ دیواری و گاهی پارچه های خانگی استفاده می شد. با این حال، تا دهه 1930 بود که مردم واقعاً به پتانسیل این تکنیک پی بردند، زمانی که گروهی از هنرمندان نیویورکی شروع به آزمایش چاپ روی صفحه روی کاغذ کردند و عملاً این روش را به یک رسانه کاملاً هنری تبدیل کردند. این هنرمندان بعداً به اعضای مؤسس انجمن ملی خط‌نویسی تبدیل شدند و اصطلاح «سری گرافی» را به کار بردند - کلمه‌ای مرکب از لاتین «sēricum» (به معنی ابریشم) و «graphein» یونانی (نوشتن یا کشیدن). – به منظور متمایز ساختن کاربرد صنعتی این تکنیک از کاربرد هنری آن.


کارگاه سرنویسی دهه 1940
دهه 60
چاپ روی صفحه مدرن به سه دلیل متفاوت اما به هم پیوسته، مدیون دهه 1960 است.

فن آوری
اولین مورد تغییرات تکنولوژیکی بود که در دهه 60 رخ داد، که به تولید چاپ روی صفحه کمک کرد تا با تقاضای اصلی سازگار شود. به طور خلاصه، اکنون می‌توان چاپ‌های روی صفحه را به‌طور انبوه تولید کرد، و کلید این امر مایکل واسیلانتون بود، مردی که به ساده‌سازی این فرآیند اعتبار داشت. واسیلانتون به همراه همسرش فانی، Vastex، یک عملیات چاپ صفحه منسوجات را در فیلادلفیا در سال 1960 افتتاح کرد.

برخی از اولین سفارشات آنها پیراهن بولینگ بود، و پس از اینکه واسیلانتون متوجه شد که در حال تلاش برای برآورده کردن سرعت و مقیاس تقاضای مشتریانش است، شروع به کار روی ایجاد ماشین آلات خود کرد. در میان اختراعات دیگر، Vasilanton به ثبت اختراع چاپ دوار دوار در سال 1967 ادامه داد، که موج شوک انقلابی را در صنعت ایجاد کرد: اینجا ماشینی بود که می‌توانست روی پارچه با سرعت بیشتر و حاشیه خطای کمتری نسبت به هر روش دیگری چاپ کند. (جالب است که به موازات این، ظهور چاپ لیتوی ارزان به رونق چاپ روزنامه و ظهور مطبوعات زیرزمینی منجر شد - دهه 60 اوج زمان برای دموکراتیک شدن چاپ بود.)


چاپ صفحه در استودیوی اندی وارهول
جوهر
پیشرفت های مربوط به جوهرها دومین عامل اصلی در توسعه فرآیند چاپ روی صفحه است. حتی در دهه 60، جوهرهای مبتنی بر آب هنوز تنها گزینه برای چاپ صفحه روی لباس بودند و این مانعی برای تولید انبوه بود. برای شروع، جوهرها روی لباس‌ها کمرنگ می‌شدند و خشک شدن آنها در حین چاپ زمان زیادی طول کشید. این امر کار با آنها را دشوار می کرد - آنها تمایل داشتند روی صفحه چاپ خشک شوند و لباس های تازه چاپ شده باید در حالی که هنوز مرطوب هستند با دقت بسیار مورد استفاده قرار گیرند. این فرآیند پرزحمت به این معنی بود که چاپگرهای صفحه نمایش بسیار اندک بودند، زیرا این مهارت باید از طریق کارآموزی آموخته می شد. جوهر پلاستیزول همه اینها را تغییر داد. از ذرات PVC معلق در یک نرم‌کننده تشکیل شده است، چسبناک‌تر از جوهرهای مبتنی بر آب است (بنابراین ریختن آن در شابلون‌ها آسان‌تر است) و در هنگام خشک شدن پایدارتر است و بهتر به لباس‌ها می‌چسبد که به معنای چاپ بادوام‌تر است. هر دو کیفیت فرآیند بسیار آسان‌تری را تضمین می‌کنند، بنابراین ظهور جوهر پلاستیزول، عمل چاپ روی صفحه را باز کرد و به این معنی بود که متخصصان می‌توانند با طراحی‌ها نیز آزمایش بیشتری داشته باشند.


اندی وارهول و دوستانش

چاپ های خطی
فرهنگ تقاضا ایجاد می کند
سومین عامل مهم، جو فرهنگی دهه 1960 است. دهه 60 فرهنگی بود که در وهله اول این تقاضا را تشویق کرد. امثال اندی وارهول و روی لیختنشتاین باتوم انجمن ملی خط‌نگاری را برعهده گرفتند، با چاپ‌های واضح روی صفحه‌نمایش که به ستون فقرات هنر پاپ تبدیل شد، در همین حال، صحنه موسیقی به این معنی بود که تی‌شرت‌های گروه‌های چاپ شده با صفحه نمایش گرافیکی واقعاً بلند شدند.

امروز
از گرافیک تی شرت گرفته تا کاغذ دیواری، چاپ روی صفحه در حال حاضر آنقدر فراگیر شده است که قدردانی از آن به دلیل شگفتی فنی آن تقریبا غیرممکن است. دهه 60 ممکن است لرزه‌انگیزترین زمان برای چاپ صفحه باشد، اما حتی امروز نیز به تکامل و توسعه ادامه می‌دهد. اگرچه روش اصلی در طول سال‌ها تقریباً ثابت مانده است، اما با پیشرفت فناوری‌ها، این فرآیند دستخوش تغییرات و بهینه‌سازی شده است.

دیجیتالی شدن
مانند بسیاری از چیزها، رایانه ها تغییرات بزرگی را برای فرآیند چاپ روی صفحه ایجاد کرده اند، که این روزها تمایل دارد از طریق طرح های گرافیکی ایجاد شده به صورت دیجیتالی اتفاق بیفتد، و در مورد استودیوهای چاپ متوسط ​​و بزرگتر، از طریق یک ماشین چاپ خودکار تغذیه می شود. یکی از بزرگترین تأثیرات دیجیتالی شدن بر روی چاپ صفحه نمایش مدرن، توانایی چاپ صفحات مشبک به صورت دیجیتالی است (این ویدیو توضیح تصویری جالبی است از اینکه چگونه اثر هنری شما از طریق یک چاپگر دیجیتال به صفحه چاپ صفحه تبدیل می شود.)

اگر می‌خواهید با آماده‌سازی آثار هنری برای چاپ روی صفحه آشنا شوید، توضیح‌دهنده‌ای تهیه کرده‌ایم که می‌توانید بررسی کنید.

بیشتر

  • ۰۱/۰۶/۱۸
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی