مد همیشه برای فشار دادن به پاکت شناخته شده است. با روندها و ایده های جدید، مد چشم به آینده دارد. صنعت مد در سالهای آینده شاهد نوآوریهای عظیمی خواهد بود زیرا فناوری جدید و تغییر روندها و خواستههای مشتریان این صنعت را متحول خواهد کرد.
در اینجا چهار تغییر در آینده مد وجود دارد:
1 . داده محور
قبلاً مصرف کنندگان هر چیزی را که طراحان خلق می کردند می پوشیدند. بیشتر آن روزها به پایان رسیده است و برندهای مد اکنون از داده ها برای درک ترجیحات مشتری، نظارت بر رفتار خرید آنها و ایجاد محصولاتی که نیازهای آنها را برآورده می کند استفاده می کنند. آینده مد مبتنی بر داده است: با استفاده از داده ها در مورد روند مصرف کنندگان، برندها می توانند قطعاتی را ایجاد کنند که مصرف کنندگان به احتمال زیاد خریداری می کنند.
تبلیغ شد
بسیاری از فروشگاهها و برندها، از جمله Miu Miu و Stitch Fix، از دادهها برای پیشبینی افزایش و سقوط روندها استفاده میکنند. تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده همه چیز را از آب و هوا گرفته تا ترجیحات رنگ، گرایش های رسانه های اجتماعی و جنبش های سیاسی در نظر می گیرد. مزایای استفاده از داده ها در مد بسیار زیاد است: از تنها تولید قطعاتی که مصرف کنندگان در واقع می پوشند تا کاهش ضایعات و اتصال مصرف کنندگان مناسب با قطعاتی که از آنها لذت خواهند برد. داده ها همچنین به برندها کمک می کند کارآمدتر کار کنند و به آنها فضایی برای نوآوری و تعادل عرضه و تقاضا می دهد.
پیش بینی مد برای مدت طولانی یک هنر بوده است، اما با رشد تجزیه و تحلیل داده ها، اکنون بیشتر به یک علم تبدیل شده است. این داده ها به الگوریتم ها گسترش می یابد. آمازون در حال توسعه یک برنامه یادگیری ماشینی است تا به طور خودکار ارزیابی کند که آیا یک آیتم "شیک" است یا نه. گوگل در حال آزمایش طراحی مد مبتنی بر هوش مصنوعی است که از الگوریتمهایی برای ایجاد قطعات و سبکهای جدید استفاده میکند. همه نوع داده ها به زودی در تمام جنبه های مد دوخته می شود.
اطلاعات بیشتر از مشاور
بهترین شرکت های بیمه مسافرتی
توسطAmy DaniseEditor
بهترین طرح های بیمه مسافرتی کووید-19
ByAmy DaniseEditor
2 . پایدار
مد از دیرباز یکی از بزرگترین عوامل ایجاد زباله و تغییرات آب و هوایی بوده است، عمدتاً به دلیل روشهای تولید ناپایدار و غیر سازگار با محیط زیست. اما جزر و مد در حال تغییر است و برندها به سمت پارچه ها و روش های تولید پایدارتر حرکت می کنند.
مد سریع، که به دلیل توانایی آن در بازتولید سریع و ارزان ظاهر باند فرودگاه محبوب بود، به نفع مدهای آهسته رو به افول است - قطعاتی که سازگارتر با محیط زیست هستند و برای ماندگاری بیشتر طراحی شده اند. نزدیک به 50 درصد از خرده فروشان فست مد کاهش اخیر در خرید مشتریان را گزارش کرده اند زیرا مصرف کنندگان به دنبال مارک هایی هستند که برای محیط زیست موضع می گیرند.
«جستجوی نشانههای زندگی هوشمندانه در جهان»، که اکنون در آلونک بازی میکند، مثل همیشه مرتبط است
تحقیقات نشان میدهد که 88 درصد از مصرفکنندگان میخواهند برندها به آنها کمک کند تا با محیط زیست سازگارتر باشند. حتی با وجود گام های بلند، مد راه طولانی در پیش دارد. تولید مد 10 درصد از انتشار کربن در جهان را آزاد می کند که بیشتر از مجموع پروازهای بین المللی و حمل و نقل دریایی است. تعدادی از مارک های مد پایدار در حال رشد هستند و شیوه های نوآورانه آنها در بین خرده فروشان رایج تر می شود. شرکت طراحی بریتانیایی Vin + Omi محصولات خود را برای تولید لباس از گیاهان ترب کوهی و شاه بلوط برداشت می کند. همچنین دارای اقلام لباس ساخته شده از ظروف رنگ بازیافتی است. Levi’s اخیراً از مجموعه جدیدی از لباسهای جین رونمایی کرده است که 96 درصد آب کمتری برای تولید آن مصرف میکند – یک پیروزی بزرگ برای لباسهایی که برای تولید به آب زیادی نیاز دارند.
خرید اقلام از قبل نیز در حال افزایش است. انتظار میرود بازار دست دوم تا سال 2024 به 64 میلیارد دلار برسد. حتی در شرایطی که سایر اشکال خرید مد با رکود ناشی از کووید مواجه شدهاند، خرید آنلاین دست دوم همچنان شاهد رشد قوی است. با توجه به بیشتر مصرف کنندگانی که به دنبال خرید اقلامی هستند که قبلاً پوشیده شده اند، مارک های مد باید قطعاتی با طول عمر بالا بسازند که می تواند فراتر از یک صاحب منفرد باشد.
3 . دیجیتال
آینده مد به صورت آنلاین اتفاق می افتد، و برندها باید نحوه ایجاد و فروش لباس را تنظیم کنند تا آن را در دنیای دیجیتال به کار گیرند.
از آنجایی که خریداران بیشتری از خرید آنلاین استفاده می کنند، خرده فروشان مد باید از این روش پیروی کنند. گذشته از تغییر محدودیتهای کووید-19، مصرفکنندگان به طور فزایندهای راحتی و سرعت خرید آنلاین را ترجیح میدهند، حتی اگر به این معنی باشد که نمیتوانند شخصاً کالایی را امتحان کنند. موفقترین برندهای مد در آینده فقط لباسهای خود را به صورت آنلاین در دسترس نمیگذارند، بلکه یک تجربه خرید دیجیتالی فراگیر با چیزهایی مانند ابزارهای تناسب مجازی یا اندازه، نمایشگاههای مجازی و استایلیستهای مجازی ایجاد خواهند کرد. برندهای مد همچنین از فناوری هایی مانند AR و VR استفاده خواهند کرد تا به مصرف کنندگان این امکان را بدهند که اقلام را به صورت دیجیتالی از راحتی در خانه خود امتحان کنند. خرده فروشان بزرگی مانند آدیداس، میسی و مدکلاث اتاق های رختکن مجازی را پذیرفته اند و جریان اصلی فناوری را به ارمغان می آورند. استفاده از AR برای امتحان مجازی اقلام به مصرف کنندگان کمک می کند تا در خرید خود مطمئن تر بمانند و نرخ بازگشت را تا 36% کاهش می دهد.
حتی مصرفکنندگانی که شخصاً خرید میکنند همچنان تحت تأثیر تلاشهای دیجیتال خواهند بود. تعدادی از برندهای بزرگ مد به سمت نمایش های مد مجازی می روند و طرح های خود را دیجیتالی می کنند
نمونههای اولیه سه بعدی روی آواتارها که بهموقع نمایش، آزمایش و ساخت آسانتر است. طراحان میتوانند ایدهها را به صورت مجازی آزمایش کنند و قبل از ایجاد قطعات فیزیکی، آنها را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهند.
4 . ساده شده
مد تا حد زیادی با تغییرات کووید-19 تقویت شده است، مد در حال ساده شدن است، هم در سبک و هم در ارائه آن. بسیاری از خانه های مد سالانه هشت مجموعه ایجاد می کردند. نتیجه برنامه نمایش مد شلوغ و اقلامی بود که ماهها قبل از اینکه مشتریان آماده پوشیدن آنها شوند در فروشگاهها نمایش داده میشد، مانند لباس شنا در فوریه و لباس زمستانی در ماه آگوست. تغییر جدید در مد به دو مجموعه در سال است: بهار/تابستان و پاییز/زمستان. رویکرد ساده شده، مشتریان را با ایجاد قطعاتی در مرکز قرار می دهد که مردم واقعاً برای آنها خرید کنند.
ساده کردن مد همچنین باعث صرفه جویی در هزینه و محیط زیست می شود. مجموعههای سادهشده بهجای حرکت سریع در میان لباسها و تولید یک مجموعه جدید، کمپین بازاریابی و نمایش مد هر شش هفته یکبار، ضایعات و میزان تولید لباس را کاهش میدهند.
خود روندهای مد نیز ساده تر می شوند. با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در آینده قابل پیشبینی از خانه کار میکنند و فاصله اجتماعی را رعایت میکنند، برندهای مد سبک خود را به نفع لباسهای راحتی و لباسهایی که برای خواب و زندگی مناسب هستند، کاهش دادهاند. حتی پس از همه گیری، لباس ها احتمالا ساده و راحت خواهند ماند.
آینده مد بر مشتریان و ارائه یک تجربه نوآورانه تمرکز خواهد کرد. این صنعت به طور مداوم در حال پیشرفت است، اما تغییرات در آینده صنعت پایدارتر، مشتری محور و کارآمدتر را ایجاد خواهد کرد.
- ۰۰/۱۱/۰۷