چه طیف وسیعی از لباس ها را تولید خواهید کرد
هنگام فکر کردن به طیف پوشاکی که تولید خواهید کرد، باید به چند نکته توجه کنید:
آیا مشتریان شما مرد یا زن یا هر دو خواهند بود
آیا گروه سنی خاصی مانند نوزادان،اینجا نوجوانان، زیر 25 سال، افراد بازنشسته و غیره را هدف قرار می دهید؟
آیا روی یک بازار خاص مانند خطوط انحصاری برای زنان بالغ، اقلام مد برای نوجوانان، لباس های رسمی برای حرفه ای های جوان و غیره تمرکز خواهید کرد؟
آیا هر یک از لباس های خود را از پنبه Fairtrade درست می کنید؟
محصولات خود را در کجای بازار قرار می دهید - بودجه، قیمت متوسط یا بالا
هنگامی که در مورد مشتریان هدف خود تصمیم گرفتید، می توانید در مورد نوع لباس و ماهیت پارچه های مورد استفاده فکر کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که در نوع خاصی از لباس ها تخصص داشته باشید یا ممکن است طیف گسترده ای را بسازید، به خصوص اگر قصد دارید نام تجاری خود را ایجاد کنید. همچنین به این فکر کنید که هر کدام از محدودههای خود را در چند سایز مختلف میسازید. به خاطر داشته باشید که تقاضا برای سایزهای بزرگ در همه گروههای سنی افزایش مییابد.
انواع مختلفی از لباس برای انتخاب وجود دارد - برخی از نمونه ها عبارتند از:
شلوار، لباس، کت رسمی، کت و شلوار، دامن (هم برای روز و هم برای لباس شب)
پیراهن و بلوز
تی شرت، سویشرت، دوش، پشم گوسفند
لباس بافتنی
لباس های بیرونی مانند کت، ماک و کاپشن
لباس عروس
لباس های ورزشی - از جمله لباس های ورزشی
لباس های فنی مانند لباس اسکی
مجموعه لباس های سوارکاری
لباس فرم
لباس کار، به عنوان مثال برای بخش خرده فروشی، یا برای آرایشگاه ها و سالن های زیبایی
لباس زیر زنانه، لباس شب و لباس راحتی
لباس شنا
روسری، دستکش و کلاه
جوراب، جوراب شلواری و جوراب
همچنین به روش بسته بندی و فروش محصولات خود فکر کنید - به عنوان مثال، آیا از خرده فروشان می خواهید که کل مجموعه شما را در همه اندازه ها خریداری کنند یا آمادگی انعطاف پذیری بیشتری دارید.
ممکن است شما خدمات برش، ساخت و اصلاح را به یک مشتری عمده مانند زنجیره لباس های High Street یا برندهای طراح معروف ارائه دهید. اگر اینطور باشد، به جای طراحی و ساخت لباس های خود، بر اساس طرح ها و مشخصات آنها کار خواهید کرد.
روش های تولید
مراحل مختلفی در ساخت یک لباس وجود دارد:
لباس توسط یک طراح مد/لباس طراحی شده است (شما ممکن است یک طراح داخلی استخدام کنید یا از خدمات یک مترجم آزاد استفاده کنید)
سپس یک کاتر الگو روی نقشههای طراح کار میکند و شکل تکههای مختلف پارچهای را که برای کنار هم قرار دادن آثار طراح مورد نیاز است، مشخص میکند. یک نمونه اولیه استاندارد تولید می شود (به عنوان مثال، در اندازه زنانه 12)
سپس یک گریدگر الگو، اشکال قطعاتی را که برای تولید آن طرح در اندازههای مختلف مورد نیاز است، مشخص میکند. این کار اغلب بر روی یک کامپیوتر انجام می شود، که سپس یک الگوی اندازه کامل را برای برش پارچه چاپ می کند. (در برخی از شرکت ها یک دستگاه برش کامپیوتری این کار را انجام می دهد.)
سپس تکههای جداگانه هر لباس توسط ماشینکارهای خیاطی با استفاده از طیف وسیعی از انواع ماشینها برای انجام کارهای خاص به هم دوخته میشود، به عنوان مثال، ماشینهای اورلاک برای تکمیل درزها یا ماشینهای تخصصی دکمهزنی. گاهی اوقات هر ماشینکار فقط یک کار مانند درز زدن را انجام میدهد، اما در کارگاههای دیگر، ماشینکارها با استفاده از تعدادی ماشین و مهارتهای مختلف، تمام کار را تکمیل میکنند.
هنگامی که هر لباس تکمیل شد، توسط بخش تکمیل تحویل داده می شود تا برای فروش آماده شود. اتمام ممکن است شامل فشار دادن بخار، قرار دادن لباس ها روی چوب لباسی، محافظت از آنها با کیسه های پلاستیکی، چسباندن برچسب ها و غیره باشد. کیفیت لباس ها به دقت بررسی می شود
در نهایت اقلام بسته بندی شده و آماده توزیع به خرده فروشان و عمده فروشان می باشد
اگرچه بسیاری از فرآیندها در برخی از مشاغل بسیار خودکار هستند، در برخی دیگر کار هنوز بسیار کار بر است. در جایی که لباسهای دست ساز با قیمت بالا و با کیفیت بالا تولید میشوند، تولیدکنندگان لباس بریتانیا میتوانند با تولیدکنندگان خارج از کشور رقابت کنند - با این حال رقابت با شرکتهای خارج از کشور که با استفاده از نیروی کار ارزان به تولید انبوه لباسهای ارزان قیمت میپردازند، دشوار است.
از هر روش تولیدی که قصد استفاده از آن را دارید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
کارکنان شما صنعت نساجی هر از چند گاهی از کمبود طراحان و فنآوران ماهر و با تجربه مانند برشکنندههای الگو رنج میبرد. اگر قصد راه اندازی در یک مکان روستایی را دارید، استخدام کارمندان ماهر کافی ممکن است مشکل ساز باشد. هنگامی که نیروی کار خود را پذیرفتید، به این فکر کنید که چگونه آنها را با انگیزه نگه دارید تا بهره وری شما بالا بماند.
چگونه مطمئن خواهید شد که می توانید اهداف تحویل را برآورده کنید. برای پوشش توقفهای برنامهریزی نشده مانند غیبت ماشینآلات، خرابی ماشینآلات، مشکلات کیفی یا مواردی که مواد اولیه حیاتی پیدا نشدهاند، چه برنامههای اضطراری اجرا میکنید.
چگونه تعداد "ثانیه ها" را به حداقل برسانید؟
چه اقداماتی را انجام خواهید داد تا مطمئن شوید که لباس های شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند
تولید پوشاک تجارت منصفانه
سالهای اخیر شاهد افزایش تقاضای مصرفکنندگان برای محصولات اخلاقی در بریتانیا بودهایم، بنابراین خردهفروشان بیشتر و بیشتری به دنبال خرید کالاهای دارای برچسب تجارت منصفانه هستند. با تولید لباس هایی که دارای علامت تجارت منصفانه هستند، می توانید خرده فروشانی را که به دنبال پاسخگویی به این افزایش تقاضا هستند، عرضه کنید. ممکن است متوجه شوید که با نشان دادن اینکه کسب و کارتان از نظر اخلاقی آگاه است، مشتریان جدیدی را نیز جذب می کنید.
تجارت منصفانه چیست؟
تجارت منصفانه با اطمینان از دریافت قیمت منصفانه برای کار و کالای خود، معامله عادلانه ای را برای تولیدکنندگان و کشاورزان در کشورهای در حال توسعه تضمین می کند. محصولات تجارت منصفانه کمی گرانتر از کالاهای مشابه فروخته می شوند تا به خودکفایی در کشورهای در حال توسعه تشویق شود. همه محصولات Fairtrade با علامت تجاری منصفانه به راحتی مشخص شده اند.
چگونه کار می کند؟
سیستم تجارت منصفانه با پرداخت حداقل قیمت تعیین شده به تولیدکنندگان برای کالاهایشان کار می کند و به آنها دستمزد زندگی می دهد. علاوه بر این، تولیدکنندگان نیز مبلغ اضافی برای سرمایه گذاری در کسب و کار یا جامعه خود دریافت می کنند. این "حق بیمه اجتماعی" نامیده می شود.
در مقابل، تولیدکنندگان تجارت منصفانه باید استانداردهای خاصی را رعایت کنند. اینها توسط Fairtrade International، که سازمان چتر جهانی برای تجارت منصفانه است، تنظیم شده است. تولیدکنندگان قبل از اینکه بتوانند محصولات خود را با علامت تجارت منصفانه بینالمللی علامتگذاری کنند، باید توسط FLO-CERT تأیید شده باشند.
صدور مجوز
برای استفاده از علامت تجارت منصفانه بر روی لباسهایی که تولید میکنید، باید بهعنوان یک دارنده مجوز ثبتشده توسط بنیاد تجارت منصفانه تأیید شده و یک قرارداد مجوز امضا کنید. هر سه ماه یک بار گزارشی را به بنیاد ارسال می کنید که جزئیات خرید، فروش و غیره را در آن ارائه می کند. برای استفاده از علامت تجارت منصفانه هزینه ای وجود دارد - این مبلغ بر اساس فروش هایی است که به بنیاد گزارش می دهید.
قوانین سختگیرانه ای در مورد محتوای پنبه Fairtrade وجود دارد که یک لباس تمام شده قبل از اینکه بتواند علامت تجارت منصفانه را داشته باشد باید حاوی آن باشد. شما می توانید در مورد مسئولیت های خود تحت توافق نامه مجوز تجارت منصفانه در وب سایت بنیاد تجارت آزاد اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مواد اولیه را از کجا تهیه کنیم
اگر تصمیم دارید پنبه دارای گواهینامه Fairtrade را مستقیماً از یک تولید کننده یا کشاورز معتبر وارد کنید، باید توسط Fairtrade International تأیید شود. همچنین باید یک قرارداد واردکننده امضا کنید که شرایط تجارت شما را مشخص می کند تا نشان دهد که استانداردهای تجارت منصفانه را رعایت می کنید. اطلاعات بیشتر در مورد واردکننده شدن در وب سایت Fairtrade International موجود است.
قیمت گذاری
هنگامی که مواد اولیه را از یک تولید کننده، وارد کننده یا توزیع کننده معتبر خریداری می کنید، احتمالاً مجبور خواهید بود کمی بیشتر از آنچه که معمولاً برای لوازم خود پرداخت می کنید، بپردازید. قیمت های کمی بالاتر، قیمت تعیین شده و حق بیمه اجتماعی پرداختی به کشاورز یا تولید کننده و هزینه صدور گواهی را پوشش می دهد.
اگرچه برای پنبه Fairtrade به تامین کنندگان خود پول بیشتری می پردازید، احتمالاً می توانید لباس های علامت گذاری شده Fairtrade خود را با قیمت بالاتری بفروشید. مردم اغلب با علم به اینکه به تولیدکننده یا کشاورز محروم کمک می کنند، آماده اند کمی بیشتر برای کالاهای تجارت منصفانه بپردازند. بنیاد تجارت منصفانه هیچ کنترلی بر قیمتها در زنجیره تامین ندارد، به غیر از تعیین قیمتی که باید به تولیدکننده یا کشاورز پرداخت شود.
ترویج کالاهای تجارت منصفانه
هنگامی که محصول خود را راه اندازی می کنید، بنیاد تجارت منصفانه می تواند با مشاوره و مواد تبلیغاتی به شما کمک کند. به عنوان یک دارنده مجوز ثبت شده، به طور خودکار فهرستی را در راهنمای خرید ملی تجارت منصفانه دریافت خواهید کرد. این می تواند به کسب و کار شما از خرده فروشانی که به دنبال تامین کننده تجارت منصفانه هستند کمک کند. این بنیاد همچنین هر سال یک دوره دو هفته ای تجارت منصفانه برای ترویج سیستم تجارت منصفانه برگزار می کند. این می تواند زمان خوبی برای جذب مشتریان جدید و تشویق مشتریان فعلی به خرید لباس های تجارت منصفانه شما باشد. چرا یک بسته نمونه از محصولات Fairtrade خود یا یک بروشور که توضیح دهد سیستم تجارت منصفانه چگونه کار می کند و چگونه می تواند برای کسب و کار آنها مفید باشد تولید نکنید؟ شما می توانید این موارد را بین مشتریان فعلی و بالقوه توزیع کنید.
کجا بیشتر بدانیم
بنیاد تجارت منصفانه مسئول تمام جنبه های تجارت منصفانه در بریتانیا - از جمله ثبت نام دارندگان مجوز برای استفاده از علامت تجارت منصفانه است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت بنیاد تجارت آزاد مراجعه کنید.
Fairtrade International سازمانی چتر برای سازمان های ملی تجارت منصفانه است. Fairtrade International مسئول تنظیم استاندارد و FLO-CERT مسئول صدور گواهینامه تولیدکنندگان و واردکنندگان است. اطلاعات بیشتر در وب سایت های Fairtrade International و FLO-CERT موجود است.
تبلیغ کسب و کار تولیدی شما
بسیار مهم است که به این فکر کنید که مشتریان بالقوه شما چگونه از شما و طیف لباس های شما می دانند. این امر به ویژه در حال حاضر مهم است زیرا بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای لباس و سوپر مارکتهای High Street به دنبال خرید ارزانتر محصولات خود از خارج از کشور هستند. این به این معنی است که به این فکر کنید که چگونه می توانید محدوده های خود را در حساب خود بازاریابی کنید. راه دیگر ممکن است برقراری ارتباط نزدیک با تولیدکنندگان لباسهای با برند خاصتر «نیچ» باشد که آماده پرداخت اندکی هستند.
بیشتر برای کیفیت بالا و راحتی معامله با یک تامین کننده بریتانیا.
راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید کسبوکار خود را تبلیغ کنید و لباسهای خود را به بازار عرضه کنید، مانند:
در نمایشگاه های محلی، منطقه ای یا ملی برای صنعت پوشاک محصولات خود را به نمایش بگذارید
به دست آوردن یک فهرست در یک فهرست آنلاین - برای مثال فهرست راهنمای Make it British یا Still Made in Britain
تماس با مشتریان بالقوه - مانند خرده فروشان لباس مستقل، کاتالوگ های سفارش پستی و خرده فروشان آنلاین - و نشان دادن نمونه های محصول خود به آنها
ارسال نمونه ها و جزئیات طیف های خود برای سردبیران مجلات مد، به منظور کسب تبلیغات برای برند لباس خود
ایجاد وب سایت خود با یک تسهیلات سفارش آنلاین یا فروش از طریق فروشگاه eBay
از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برای تبلیغ برند خود و پیش نمایش طیف های فصل جدید استفاده کنید
در حالت ایده آل، هدف شما این است که کسب و کار تکراری را از مشتریان خود دریافت کنید، بنابراین خدمات عالی به مشتریان یک ابزار بازاریابی مهم خواهد بود.
سیاست قیمت گذاری
چگونه در مورد قیمت های خود تصمیم خواهید گرفت؟
تعیین قیمت مناسب بسیار مهم است. ضروری است مطمئن شوید که تفاوت بین قیمت تمام شده و قیمت فروش پوشاک شما برای پوشش تمام هزینه های عملیاتی شما، از جمله نقشه های خودتان کافی است.
همچنین مهم است که مقداری درآمد را برای سرمایه گذاری در تجهیزات و فناوری جدید اختصاص دهید. نه تنها باید بتوانید ماشین آلات را در صورت خرابی جایگزین کنید، بلکه ممکن است بخواهید تجهیزات صرفه جویی در کار بخرید تا به شما کمک کند هزینه های واحد خود را پایین نگه دارید. همچنین ممکن است به طیف متفاوتی از ماشین آلات نیاز داشته باشید تا بتوانید خدماتی مانند سکونینگ را ارائه دهید.
دو مورد بزرگ هزینه شما احتمالاً در زیر است:
مواد اولیه مانند پارچه، نخ، اجزاء و تزئینات
هزینه های کارکنان، از جمله کارگران خارجی
بنابراین بسیار مهم است که بر هزینههای مواد خام خود نظارت داشته باشید و مطمئن شوید که نیروی کار شما مولد باقی میماند، فرآیندهای بیهوده تا حد امکان کاهش مییابد و تعداد «ثانیهها» به حداقل میرسد.
برای نظارت بر عملکرد خود می توانید به طور منظم به رابطه بین هزینه های مواد خام و گردش مالی خود و هزینه های مستقیم نیروی کار و گردش مالی خود نگاه کنید.
فراموش نکنید که اگر قصد دارید هم به مشتریان تجاری (مانند خرده فروشان) و هم به افراد عمومی (مثلاً از طریق پست یا آنلاین) بفروشید، مشتریان تجاری شما از قیمت خرده فروشی توصیه شده تخفیف تجاری انتظار دارند.
یک کسب و کار فعلی تولید لباس بخرید
ممکن است تصمیم بگیرید که یک تولید کننده لباس بخرید تا اینکه سرمایه گذاری خود را از ابتدا شروع کنید. خرید یک شرکت تداومی می تواند به این معنی باشد که محصولات، مشتریان، فروش های معمولی، کارکنان، محل ها و تجهیزات در حال حاضر موجود هستند.
تحقیقات بازار شما در کل این بخش و اگر قصد دارید به بازارهای محلی خدمت کنید، محل به طور خاص به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا مالک می فروشد یا خیر زیرا دیگر نمی تواند درآمد کافی از کسب و کار ایجاد کند. این ممکن است لزوماً شما را منصرف نکند - بسیاری از افراد تجاری مطمئن هستند که می توانند یک تجارت شکست خورده را تغییر دهند. نکته مهم این است که موقعیت فعلی را ایجاد کنید تا هزینه ای که برای کسب و کار می پردازید خیلی بالا نباشد.
موارد دیگری که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
وضعیت محل، چرخ خیاطی، تجهیزات و غیره. آیا باید برای نوسازی یا جایگزینی دارایی ها پول خرج کنید؟
وضعیت و ارزش سهامی که میخرید مانند پارچه، نخ، زیورآلات و لباسهای تکمیلشده. قبل از توافق با قیمت، این را به دقت بررسی کنید. سهامی که آسیب دیده یا نامشخص باشد تقریبا بی ارزش خواهد بود
اما خرید یک کسبوکار میتواند فرآیندی خطرناک و پرهزینه باشد، مگر اینکه مهارتها و تجربه مناسبی در تیم خود، از جمله دانش حقوقی و مالی داشته باشید. موقعیت تجاری و مالی واقعی را ایجاد کنید تا قیمتی که برای کسب و کار می پردازید خیلی بالا نباشد.
- ۰۰/۱۰/۱۲